Nå har jeg vært kunde i BB (Bangkok Bank) i 1 år. Jeg åpnet konto i Chiangmai og det samme gjorde min samboer, dette for å gjøre det enklere for meg da jeg var hjemme i Norge. Det skulle være enkelt for meg å bare overføre penger til min egen konto i BB for deretter å ha en fast transfer til min samboers konto 1 gang i mnd, dette har funka greit så langt. Men nå starter problemene, vi har flyttet til en provins av Roi Et, Kaset Wisai. Når det gjelder den faste overføringen 1 gang i måneden, så få jeg ikke stoppet den med mindre at jeg reiser til Chiangmai og da sammen med madammen og møter opp personlig i BB for å få ordnet den saken. Men herregud vi har da filial av BB her i Kasett Wisai som jeg sier. Jeg har passet på å ikke ha penger på min konto i frykt av nettopp denne automatiske overføringen, men altså i dag var det penger som oversteg min overførsel, og vips så var kontoen nesten halvert. Så konkret så må jeg og madammen reise til Chiangmai for å få slutt på denne overførsel som vil koste oss rundt 3-4000 bath. Så i morgen blir det litt bråk her i BB sin filial med bl.a å bytte bank som ikke skal hete Bangkok Bank, for det er etter mitt skjønn en bank som hører hjemme i Legoland, eller rettere sagt i monopol-spillet hjemme i sofakroken. Det må da være mulig å gå inn i hvilken som filial av BB uansett hvor man er i Thailand og ellers i verden for å få servise uten å måtte reise milevis for å ordne opp i oppståtte problem. For ordens skyld kan nevnes at BB ATM fungerer. Men nå har dem jaggu fått en ny ide med 6-sifret pincode isteden for 4, og vips så sto jeg der uten både kort og cash. Fikk meg nytt kort med ny 6-sifret code og 100 bath fattigere. Syns det lukter vel mye banksvindel her mot sine kunder.
|
(annonser2)