Hvor mange av dere, kjører motorsykkel og føler det er trygt å kjøre i Thailand ?
Russian tourist and two Thai men killed in motorbike accident on Koh Samui: |
|||
|
|||
meget farligt men jeg kjører mye veldigt forsiktigt,
|
|||
|
|||
Alkohol, høy fart, ikke hjelm, tynnkledd er vanlig
|
|||
|
|||
Best for de som er fra susyralia og england, blir rettsiden for dem
|
|||
|
|||
Her er det så kurupt at de Russland gutter får skylda og så forlanger dem millioner med baht som politiet tar halvparten av sånn er det faen meg blitt er lei for og si det men det er tilfelle ??????
|
|||
|
|||
Har kjørt en del der og synes det går greit, men tar nok den "passive" kjørestilen fra MC i Norge litt lenger der nede. Ulykker skjer over alt vi må huske på at Tahailand har 15 ganger så mange mennesker som Norge og ikke minst sommer hele året når det gjelder MC. 🙂
|
|||
|
|||
Får ikke lov til kjøre motorsykkel av fruen så derfor er det bare bilkjøring. Har en bekjent som mener det er falsk trygghet å kjøre bil ????? Mulig det er flere som tror det når de kjøre sykkel istedenfor bil???
|
|||
|
|||
Like trygt som resten av livet?
|
|||
|
|||
Kjører både bil og motorsykkel..
|
|||
|
|||
Pleier å gå greit hvis du husker å kjøre på venstre side
|
|||
|
|||
Fleste ulykker skjer ??? Hehe 🙂
|
|||
|
|||
Huff
|
|||
|
|||
Startet med scooter, og endte opp med 500cc. Føler det mye tryggere med større sykkel.Bilistene tar noe mer hensyn,og man har fart og aksellerasjon nok til og bruke fartsfila.Både kona bakpå og jeg har dog fullt utstyr på…kan bli varmt i lyskryss,så det hender at jakka er av noen ganger…Kjører også passivt. Bil er jo bare køkjøring….
|
|||
|
|||
Kjører mye og ser det er farligt enten du kjører bil eller scooter/ motorsykkel. Kjører forsiktig og bruker speil og død vinkler mye. Kjører lite etter mørkets frembrudd. Mange biler kjører uten lys og mange scootere mangler baklys.
|
|||
|
|||
Kjørt mc og bil her i 15 år og har bortsett fra et tilfelle av rumpekjøring 😉 (bil uten bremselys og jeg litt for nærme i bil) ikke hatt uhell her nede og har nå noen hundretusener av km på baken. Ekstra oppmerksomhet og normal Norsk oppførsel i trafikken og man greier seg nok bra.
|
|||
|
|||
Slutta med det
|
|||
|
|||
Og selvfølgelig, Sett deg aldri bak rattet eller på mc når du har drukket alkohol.
|
|||
|
|||
Har kjørt 76000 km med en Airblade Honda. Ca 12000 med En Steed 400 , og ca 120000 med bil. Dette i løpet av 11 år, og når man lærer kjøremønster og bruker "hue" så går det greit. Ingen uhell, mange fine turer 🙂
|
|||
|
|||
Har kjørt både bil å sykel her nede å så længe man tilpasse seg forholdene å e edru ser æ ikke problemet med å kjøre bil og sykkel.
Klart kjøre man som en idiot leike man med livet til mange. |
|||
|
|||
i 1999 i phuket minn første reise til Thailand 🙂 jeg gjorde noe dumt 🙁 jeg kjørte en Honda 150 cc dritta full på sprit , viagra , røkt marijuana 🙁 jeg hadde 2 små thai jenter som satt på min sykkel , jeg klarte å kjøre av veien :(vi havnet i en kraftig motorsykkelulykke 🙁 vi alle døde nesten 🙁 jeg blei frelst i år 2000 🙂 jeg blei tilgitt av alle 🙂 nå kjører jeg fint her i thailand å nytter livet uten alkohol 🙂 alt er mulig
|
|||
|
|||
Mange possetive opplevelser etter 10 aar motorsykkel og bil.
|
|||
|
|||
Elsker å kjøre i Thailand, kjører forsiktig og føler meg trygg både med bil og MC, men må være våken
|
|||
|
|||
Mann kan ikke kjenne seg helt tryggt når biler svinger akkurat foran deg
|
|||
|
|||
Har i løpet av vel 6 år her nede som fastboende hatt utrolig mange fine turer, både med bil og stor sykkel ! MEN, nå er det slutt med stor sykkel for min del…….Det er nemlig noe man ikke kan gardere seg mot, uansett erfaring ( Har nok mer enn et par mill. km på bil og sykkel ) og det er alle galningene som ferdes i trafikken her….jeg møtte tre biler i bredden i en høyrekurve……kostet meg nesten livet. Er tryggere i stor bil. Savner det og kjøre sykkel da, men hensynet til meg selv og familien kommer i første rekke. 🙂
|
|||
|
|||
Selv om jeg fortsatt hinker mer eller mindre etter ankelbrudd for 2 år siden på moppen, har jeg overlevd i løpet av 17 år på veien. Men det generelle inntrykket er at faremomentene i hovedsak er for høy fart, manglende erfaring i denne trafikkulturen, og evne til å lese trafikksituasjonen. Uforutsette situasjoner og mangel på konsentrasjon er momenter som kan oppstå, og vanskelig å gardere seg mot, for de kan opptre uventet og på feil sted til feil tid. Føles tryggere å ha kontroll på fart og oppførsel i trafikken, og intuisjonen har berget meg fra en rekke potensielle farefulle situasjoner. Og ikke minst er edruelighet en viktig faktor.
|
|||
|
|||
Det er ALLTID gambling å kjøre i Thailand, men de verste sjåførene er ikke Thaiene med Falangene?
|
(annonser2)