Jeg var å sjekket ut den nye Yamaha Bolt-R-spec idag. Det ble flere positive overraskelser og etpar skuffelser. For å ta skuffelsene først. Deksler over luftfilter og andre deksler gir litt plastikk preg. Setet virket "billig" og tror det fort gir litt tresmak i ræva. Eksos mufleren er bare dritstygg. Vel. Dette er egentlig ting som enkelt lar seg fikse, koster litt ekstra, men enkelt å fikse. Det som for meg gav positive overraskelser. Jeg er 190cm høy og har stort sett på alle store sykler vanskelig for å finne en god kjøreposisjon. Det er forholdet mellom plasseringen av styret-setet-footpeggs som altid har vært mitt problem og må som regel justere endel før jeg finner en god og behagelig kjøreposisjon. Men på Yamaha Bolt så "smokka" jeg rett inn i en god posisjon. Bolt-R er en "bobber" stylet sykkelt så det er kort akselavstand og lav setehøyde. Jeg trodde dette skulle bli et problem for meg, men nei. Jeg merket at jeg satt lavt, men det var egentlig bare behagelig. Sykkelen har et lavt tyngdepunkt, noe som gjør den enklere å manøvrere i lave hastigheter inne i byen. En annen overaskelse er at denne motorsykkelen blir produsert i Japan og ikke i Thailand. Det viser seg at alle modeller av Yamaha "big bikes" blir laget i Japan, kun små sykler og scootere blir produsert på Yamaha fabrikken i Thailand. En annen sykkel jeg kikket på var den nye XSR900(egentlig en 850 siden motoren er på 847cc ) oljeavkjølt 3-sylindret DOHC motor. Sykkelen så i utgangspunktet ganske cool ut, en typisk urban-ride, men jeg vil helst ha en luftavkjølt SOHC V-twin motor. Prisen på begge syklene ligger på 429000thb, Da jeg spurte om butikken spanderer registreingsavgiften og 1 år med first-class forsikring så var det ja. Det er da ca 25000thb spart. Da jeg spurte om å få med litt ekstra accessories på kjøpet så var ikke det noe problem, men måtte snakkes og forhandles litt om. Sykkelen har 1 mnd leveringstid. Etter å ha sjekka denne sykkelen så tror jeg for min del Ducati er ute av bilde
|
|||
|
|||
Stili sykkler,spesielt den Bolt da..
|
|||
|
|||
Phrao så du den
|
|||
|
|||
Den tresylindrede 850-en med 125 HK skal være en morsom sak å kjøre…?
|
(annonser2)