Thai DC-9 på Fornebu
|
|||
|
|||
Finns dem enda
|
|||
|
|||
Fornebu ja. Gammelt bilde
|
|||
|
|||
Egil Johansen…Dem ble lånt ut av SAS.. Nå står dem å støver ned i Arizona USA
|
|||
|
|||
Klarte en sånn maskin direkte Oslo- Bangkok, eller mellom landing?
|
|||
|
|||
Stein Gjertsen..Ikke sjans.. En eller to mellomlandinger
|
|||
|
|||
ka kosta den beleten,te bankok
|
|||
|
|||
|
|||
Var det dette Chulalongkorn kom med, Jan Olav Wilborn Aamlid? (Intern fleip :))
|
|||
|
|||
http://www.oy-reg.dk/register/3177.html
|
|||
|
|||
Den er høgget https://www.planespotters.net/airframe/McDonnell-Douglas/DC-9/47395/N762NW-Delta-Air-Lines
|
|||
|
|||
Aksel Olsen-Vet ikke hvor mange DC 9 SAS leide ut til Thai
|
|||
|
|||
Dette er ut fra registrerings nr på flyet på bildet…. OY-KGG… så maskinen på bildet er høgget….
|
|||
|
|||
Thai leaset 2 DC 9 av SAS https://www.planespotters.net/production-list/search?fleet=Thai-Airways-International&manufacturer=McDonnell-Douglas&type=DC-9&fleetStatus=historic
|
|||
|
|||
Jøss -Dem leaset noen Caraveller også fra SAS
|
|||
|
|||
ser ut til at de bare hadde en Leaset sas maskin http://sudaviation.com/?page_id=292
|
|||
|
|||
begynner og bli så gamle fly at informasjon kan være mangelfull http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International-(Scandinavian-Airlines-SAS)/Sud-SE-210-Caravelle-III/1141107
|
|||
|
|||
http://www.oy-reg.dk/register/3280.html
|
|||
|
|||
Finner ikke noe mere 🙂 men er sikkert en og annen guru på gruppen som heter osl gardemoen fly og spottemilijø….. de kan litt mere enn de fleste 😀
|
|||
|
|||
DC-9 var bra, hadde en spesiell funksjon: i nødsituasjoner kunne pilotene presse throtlene over en sperre – og dermed få rundt 20% mer trust. Men da måtte også motorene overhales etterpå, så den avgjørelsen kosta endel millioner hver gang!
|
|||
|
|||
Hans Christian Schrøder-Det er feil det du sier -Jeg kjenner en tidl DC-9 pilot og han svarer —IKKE fakta! Men vi kunne få for mye thrust hvis vi ikke var nøye med å sett max. TO-thrust. Det var ingen sperre. Det var bare en visuell inspeksjon av motorene ved overskridelser opp til 103,5 % N1.
|
|||
|
|||
Har du max trust så kommer du ikke lenger -Alle fly har absullut max trust som normalt
|
|||
|
|||
Aha – det må være noen som en gang har blanda dette inn:
https://en.wikipedia.org/wiki/War_emergency_power Husker ikke hvor jeg fikk det fra når det gjelder DC-9, et eller annet pilot-forum – men samme det egentlig 🙂 (Max-thrust nevnte jeg da ellers ikke – uansett hvordan det defineres) |
|||
|
|||
Hans Christian Schrøder–Radialmotorer på proppelfly hadde noe av det du nevner Gamle DC-6 og DC.7 bla annet
|
(annonser2)