Er det noen som kan forklare hvorfor dem syns det er så mye bedre service på noen selskap? Baggasje leveres i like skranker, man går ut i like gate’r på flyplasser samme hvilket selskap, alle selskap flyr stort sett med di samme 3 flytyper, mat og drikke vogna kommer 2-3 ganger på alle selskap, koffertene kommer ut på like samlebånd. Eneste forskjellen jeg har sett att det deles ut avis i gate’n i noen selskap. Jeg har prøvd, Qatar,emirates, thai,norwegian og aeroflot. Syns alle tilbyr det samme på economy class. Da skulle det vel til slutt bare være prisen som teller, og total reisetid?
|
|||
|
|||
Veldig bra spørsmål. Det samme har slått meg. Så nå er jeg spent… Pop-corn er klart. 😀
|
|||
|
|||
Tror ingen klarer å forklare det.. Det eneste som gjelder er pris å reisetid? derfor blir det som regel alltid norwegian på meg?
|
|||
|
|||
Enig,det som betyr noke er om du vil reise direkte eller strekke på beina underveis og pris
|
|||
|
|||
Hvis man først skal mellomlande, kan det jo ha stor betydning hvilket selskap man velger da, med hensyn til flyplass.. Selv unngår jeg for enhver pris å mellomlande på Heathrow, på grunn av totalt røyke forbud……
|
|||
|
|||
Hvis det viktigste på turen er gratis drikke så forstår jeg problemet. Fly er fly. Prisen avgjør vel for mange.
|
|||
|
|||
Flyr med Thai da jeg foretrekker avgangs og ankomst tidene deres
|
|||
|
|||
Men Norwegien har veldig dom avgangstid fra Bangkok
|
|||
|
|||
Avgang/avgangs tider, pris og reisetid. Foretrekker faktisk en stopp etter 4-6 timer. Helt greit 🙂 Hvertfall avgangstid fra los og at man man få seg en øl eller 5 uten og betale norske bar priser om bor. Qatar helt klart min favoritt. Emirates er det eneste jeg ikke har forsøkt opp mellom alle dise årene.
|
|||
|
|||
Egentlig helt sant. Same same just different ?
|
|||
|
|||
Og benplass for oss med lange røtter 🙂
|
|||
|
|||
Bruker Qatar no,,billig,bra og kan velge om eg reiser formiddag eller kveld fra Bergen.formiddag via Oslo og kveld via København .Samme tilbake igjen.
Kjempefornøyd |
|||
|
|||
Service ombord gode seter flye går når det skal selvfølgelig bruker jeg thai air
|
|||
|
|||
Et av de bedre spm jeg har sett på lenge. Jeg reiser mye i jobben og har prøvd litt forskjellig, og lurer fortsatt på disse bastante meningene for og i mot forskjellige selskaper. Men allikevel, Emirates er min favoritt ?
|
|||
|
|||
Er såm å spørre vorfor liker du den damen mens andre ikke liker hene
|
|||
|
|||
Pris betyr noe, noen har bedre seter og bedre opplegg for filmer og annet. Reiseruter kan også bety noe for noen..Her er jo selvsagt direktefly vanskelig og slå..
|
|||
|
|||
Jeg tror det har noe med dit forhold til Thailand og gjøre ?
|
|||
|
|||
Her kom mange innlegg, men ingen svar på trådstarters spørsmål så langt….av en eller annen grunn.
|
|||
|
|||
For meg er det tiden fra A til B,og prisen som avgjør
|
|||
|
|||
Service er alfa omega derfor bruker jeg qatar?
|
|||
|
|||
Service innbefatter mye. Hvordan ett selskap håndterer forsinkelser og kanselleringer betyr en del, sender de deg med andre selskap eller må du vente på på nytt fly fra samme selskap. Andre ting er sete komforten, hvor mye benplass har man. Hvor behjelpelig er flyselskapet om det oppstår andre problemer, Ryan air f.eks krever flere hundre kroner dersom man ikke medbringer boarding kort man selv må printe ut. Bagasje er en annen ting. Skal man reise med flere forskjellige selskap så er det veldig greit om bagasjen sjekkes helt frem slik at man slipper å ta den ut, gå igjennom tollen for så å måtte sjekke den inn igjen for så å gå igjennom ny sikkerhets kontroll.
Men er alt i rute, og man bare skal fra A til B så har jeg bare opplevd minimale forskjeller på selskapene. Det er gjerne ting som betaling for mat og/eller alkohol. Kvalitet på skjerm og utvalg av filmer etc. Flyr mye i forbindelse med jobb, og enkelte ting som punktlighet etc betyr mye mer når man har en jobb man skal rekke, kontra om man "bare" skal på ferie. |
|||
|
|||
Jeg har flydd med mange forskjellig selskaper , og for meg et det ingen store forskjeller. Det eneste kan være rute og tid…
|
|||
|
|||
Flyr som oftest med klm/china. De har jo begynt med 30kg bagasje. Bra for oss som pleier å ta med ein del ting fra hjemlandet. I tilleg så bruker China thai flyvertinne også. Bra service har det alltid vært 🙂
|
|||
|
|||
Sjekket nettop på Qatar sin webside…midten av juni og retur 30 dager senere +-. Utreise fra SVG, hjem via LHR med ca 5 timers opphold der.
Pris fra kr 3671 t/r! |
|||
|
|||
Det er sikkert ikke særlig stor forskjell. Jeg har reist med SAS, KLM, Norwegian, Swiss Air og Thai Airways, og har vært fornøyd stort sett hver gang. Men jeg har hatt noen opplevelser med KLM, der jeg har våknet på natten og vært forferdelig tørst, og følgelig trykket på service-knappen, og det tok 1,5 timer før jeg så noen fra cabin-personalet. Jeg måtte riktig nok huke tak i dem, for det var ikke meg de kom for å hjelpe. Da jeg ba om å få noe å drikke, kom de med et lite beger med vann, og så forsvant de. Jeg for min del kunne drukket 10 slike beger, så tørst var jeg.
I motsetning kom personalet i Thai Airways så ofte forbi med drikke, at jeg ikke rakk å bli tørst, og det var et pluss syns jeg. |
|||
|
|||
Stort sett mye det samme hos alle, men avreisetid fra Bangkok når man skal hjem igjen tror jeg betyr mye for noen, spesielt de som skal videre fra Oslo med fly..
For meg bør flyet gå sent eller helst like over midnatt, da slipper man stresse til flyplassen om morgenen og man kommer hjem på morgenen i Norge,.. ? |
(annonser2)